צפו • רבי שלום כהן: "ריבונו של עולם, איפה הכרת הטוב למרן?"

    אבי יעקב 1 Comment on צפו • רבי שלום כהן: "ריבונו של עולם, איפה הכרת הטוב למרן?"
    21:37
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on "יש עוד הרבה משימות קדימה": הרמטכ"ל ביקר ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש התקיימה בירושלים אסיפת חירום למען חיזוקה של תנועת ש"ס בבחירות הקרבות ובמעמד נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן שהתקבל בשירה "אמת מה נהדר היה מראה כהן גדול".

    רבי יורם מימון ראש ישיבת 'תורת משה' קידם בדברי ברכה את נשיא המועצה ונשא מילים קצרות בחשיבות המערכה. "היום ראשי הישיבות הגדולות לא מקבלים כל בחור, הם רוצים בחורים מובחרים, אבל מי הכשיר אותם לכך – רק רשת החינוך שהקימה תנועת ש"ס. כל זאת בזכות הרשת שבנתה את הישיבות הקטנות, שבנתה את הבחורים של הישיבות שיבנו את הישיבות הגדולות.

    הגר"ש כהן שליט"א שנשא את המשא המרכזי, קרא בכאב לראשי הקהילות לפעול בכל הכח ואמר כי זוהי חובה גמורה להירתם לכך. "אתם רבני הקהילות אני בטוח שאתם מבינים את הדברים ולא צריך להגיד מה לעשות. השכינה בגלות ובא כל אחד ואומר שהוא עוזר לעם ישראל. מי העוזר לעם ישראל, מי?, עם ישראל נשתבח בעיני הקב"ה ב'נעשה ונשמע' בלי לשאול שאלות. זה מה שקראנו בפרשת השבוע 'כל אשר דיבר ה' נעשה ונשמע'. הגמרא אומרת שאמרו 'נעשה ונשמע' באו המלאכים וקשרו להם שתי כתרים אחד בגלל נעשה ואחד בגלל נשמע. למה הקדימו נעשה לנשמע?. כי קודם אמרו נעשה בלי תנאים ואח"כ נשמע את כל מה שצריך לעשות, אבל בהתחלה ישר אמרו נעשה".

    "תנועת ש"ס עם מרן זצ"ל עשתה ישיבות ומוסדות תורה. כשבאו לכאן הנוער שעלו, אלה שניצלו מהפושעים שרצו לעשות אותם גויים – באו אצלנו. היית רואה איך הם נראים, והיום איפה כולם? כולם דיינים, אבות בתי דין, ראשי ישיבות. מי עשה את כל זה? חכם עובדיה שהוסיף עוד ועוד. נפתחו הרבה תלמודי תורה, ישיבות קטנות, היום אומרים שכמות הבחורים של הישיבות אצל הספרדים יותר מכמות האשכנזים. ועל כך לא צריך להחזיק לו טובה, ריבונו של עולם?, לא צריך לעשות מה שיגיד לנו? אנחנו חייבים בנעשה ולהמשיך לפעול למען התנועה שמרן זצ"ל הקים.

    שלום כהן
    "מי שלא עושה כך הוא מסכן. היום כאן ומחר שם, אתה יודע אם מחר אתה תהיה כאן או לא?. תזכה לעשות שעה אחת ברצונו של ה' יתברך זה שווה את כל החיים. יפה שעה אחת בעולם הזה מכל חיי העולם הבא".

    בסיום דבריו פנה הגר"ש לראשי הקהילות והגבאים: "כל אחד יש לו ציבור גדול של בית הכנסת. אם יש לך הרבה אתה צריך להשפיע עליהם. לומר להם, זו המצווה. אין מצווה אחרת אין היום חוץ מיהדות התורה עוד מפלגה שדוגלת בנושא של 'לעשות רצונו יתברך'.

    "ש"ס היא המפלגה היחידה שמרן חיזק אותה ותמך בה. שלושים שנה עבד עליה בכח והיה רץ ממקום למקום. זו המפלגה שהדגל שלה הוא תורה יראת שמיים, להרבות תלמודי תורה, כמה שיותר ישיבות. זה מה שהקב"ה מחכה לנו. ה' יהיה בעזרכם שהקב"ה ימלא משאלות לבכם לטובה ושיהיה לכם את המרץ לעורר את כל אלה שיש לכם השפעה עליהם שנשמעים לכם בחובה. תבין או לא תבין – צריך לפעול למען המפעל הקדוש הזה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מרן חכם שלום מנהיג הדור
      שקיבל את ההנהגה מהרב עובדיה
      שקיבל מרבי עזרא עטייה
      עד משה רבינו